Laatste dag new york - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Tamara&Michiel - WaarBenJij.nu Laatste dag new york - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Tamara&Michiel - WaarBenJij.nu

Laatste dag new york

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara&Michiel

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Albuquerque

Ik schrijf dit verslag vanuit het vliegtuig van New York naar Lax (Los Angeles) een tussenvlucht voordat we naar de familie gaan in Albuquerque.

Gister, vrijdag 24 juli, hebben we het heeel rustig aan gedaan. We zijn eerst richting de High Line geweest. Dit is een soort van oude treinrails die overal doorheen loopt. We hebben daar beneden echt de lekkerste hamburger/omelet gegeten van de reis. Je kunt je dus wel voorstellen hoeveel er al inzitten!

We wilde graag met de zonsondergang/avond het One World Trade op, maar we moesten nog even. We hebben toen een tijdje gelopen en kwamen bij een winkel met allemaal discount. Ik heb toen even een zonnebril van Valentino op de kop getikt, die voor meer dan 75% afgeprijst was. (& ik zag vele Michael Kors en moest meteen aan jou denken Soraya haha).

Uiteindelijk zijn we richting het One World gegaan. We gingen met de lift naar de 102e verdieping. De amerikanen houden wel van een showtje en ook dit was weer heel mooi gemaakt. Het One World heeft een stenen fundering, daar begon je, uiteindelijk hoe verder je omhoog ging hoe mooier de stad eruit begin te zien. Het was echt een hele mooie animatie van de stad. Daarna kregen we een film op een muur, met allerlei aspecten van New York. En ineens, bam, gingen de schermen naar boven en keek je dus ineens vol over de stad, de hudson river en new jersey uit.

Michiel en ik schrokken ons rot, maar het was wel heel erg mooi! Uiteindelijk door een grote deur en toen hadden we een 360° vieuw. Hebben denk ik 2 uur boven gezeten tot de zon onderging en de hele stad werdt verlicht. Michiel is dus zeker weten helemaal van zijn hoogtevrees af, hij was zo idioot om meteen maar even naar beneden te gluren.. wauw

Vanochtend op 25 juli, om 5 uur 's ochtends heeft Paulina, de host van ons appartement, ons afgezet op JFK en nu zitten we dus in het vliegtuig! Richting Albuquerque, via Los Angeles, waar we over ongeveer een week ook zullen aankomen!

Het eerste deel van de reis zit er op en het was onvergetelijk! Nu door naar deel 2 van onze reis. Het kan zijn dat we geen wifi hebben voor 4/5 dagen, omdat we vanuit het vliegveld direct doorgaan naar de Cabin in Colorado en ook daarna zal ik wat meer foto's plaatsen!

Dikke kus van Tamara & Michiel

P.s. Een aantal dingen die ons zijn opgevallen na 5 dagen New york.

1. Er zijn nergens prullenbakken te vinden, maar de straten zijn redelijk schoon.
2. Het wc papier zouden ze luxer mogen maken, daar valt niets mee af te vegen.
3. Toeteren is hier heel normaal. Ook al sta je voor een rood stoplicht, is er niets aan de hand en zelfs als er geen enkel verkeer is. Waar ze nu naartoe toeteren is ons de vraag?!
4. Het verkeer is een chaos, er klopt niets van en niemand houd zich aan de regels. Strepen op de weg kende ze in New York ook niet.

• 29 Juli 2015 - 08:57

Soraya:

Jeeeeeetje mina 102e verdieping!!! Dat is best wel hoog ... xD!! Wel gaaf, zo'n uitzicht.
    Haha ja leuke kortingen kennen ze daar wel ja, op merken. Veel plezier in LA/albuquerque, en geniet van de hamburgers en kleine cola's die dan toch wel erg groot zijn hahaha!! Xxx soraya